Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak jeździć gokartem? Podstawy jazdy

Spis treści
- Komu polecana jest jazda gokartem?
- W jaki sposób jeździć gokartem po torze?
- Jak pokonywać zakręty?
- Jakie są nieprawidłowe nawroty?
- Z jaką prędkością najlepiej jechać?
Jazda gokartem dla dzieci to świetna rozrywka. Jest to mały pojazd silnikowy, który jest łatwy w obsłudze. Jeździ się nim po specjalnym torze kartingowym. Dowiedz się, komu jest szczególnie polecany ten pojazd i czy istnieją jakieś ograniczenia co do wzrostu czy wagi. Jak się jeździ gokartem po torze? Jaka prędkość jest najlepsza? Wyjaśniamy!
Komu polecana jest jazda gokartem?
Jeździć na tym sprzęcie może praktycznie każdy. Szukasz gokarta dla dzieci? Pamiętaj o ograniczeniach fizycznych. Granicą jest 200 centymetrów. Wyższe osoby mogą się do pojazdu nie zmieścić. Wszystko dlatego, że gokart jest niewielkich rozmiarów. Chociaż nie ma ograniczeń co do wagi, warto wcześniej zapoznać się z regulaminem danego toru. Podobnie jest z wymaganiami odnośnie do dzieci.
Przeczytaj również: Gokarty dla dzieci we Wrocławiu: jakie są najważniejsze zasady bezpieczeństwa?
W jaki sposób jeździć gokartem po torze?
Wybieracie się z dzieckiem na gokarty elektryczne? Zacznij od wyboru toru kartingowego. Przed zdecydowaniem się na dany tor warto sprawdzić oceny w Internecie. Istotny jest także udostępniony system mierzenia czasu. Tablica powinna być czytelna. W ten sposób Twoje dziecko poprawi wyniki. Będzie także wiedziało, jak nie powtarzać błędów.
Przeczytaj również: Gokarty jako sposób na aktywne spędzanie czasu przez dzieci w Wrocławiu
Zwykle tory kartingowe mieszczą się w poprzednich pomieszczeniach magazynowych. Do kryteriów wyboru należy także odpowiednia nawierzchnia do jazdy i jej przygotowanie. Wpływa to na przyczepność i rozwijanie prędkości.
Przeczytaj również: Czy urodziny na torze kartingowym to dobry pomysł?
Jak pokonywać zakręty?
Po zidentyfikowaniu zakrętów, przed którymi wymagane jest hamowanie, na reszcie można jechać na dużej prędkości. Wyróżnia się przy tym:
-
Zakręty z szerokim wyjściem – po zakręcie znajduje się szeroki tor na kilka gokartów. Zazwyczaj oznacza to kilka szybkich zakrętów z wyjściem na zewnętrzną na średnim torze. Odejmuje się gaz, gdyż prędkość wjazdu może przestraszać. Zakręty mające 90-120 stopni, po których mieści się dużo miejsca zaliczają się do takich.
-
Nawroty po prostej – nie jest wymagana prosta. Istotna jest jazda przed zakrętem z największą prędkością. Ważna jest trasa po nawrocie. Zaleca się podchodzenie do nich szeroko. Dohamowuje się na prostych kołach. Skręt kierownicą musi być dynamiczny i mocny. Gaz w podłodze powinien być jeszcze przed dojechaniem do szczytu zakrętu.
-
Zakręt za zakrętem – tor kartingowy potraktuj jak zakręt za zakrętem.
Jakie są nieprawidłowe nawroty?
Oto wskazówki, jak nie robić nawrotów:
-
nieobjeżdżanie zakrętu dookoła bezpośrednio przy oponach. Dotyczy to najkrótszej trasy. Wówczas prędkość po wyjściu z zakrętu jest najmniejsza.
-
nieprzejeżdżanie za jednym razem krótkich i ciasnych zakrętów przy zachowaniu średniej prędkości. Przejeżdża się je na pełnym gazie. Skręca się przy tym dynamicznie kierownicę.
-
nie koncentrować się na danym zakręcie, ale na końcowym. Dotyczy to sytuacji, gdy dziecko ma do czynienia z zakrętem za zakrętem i kolejnym zakrętem. Przy końcowym zakręcie potrzebna jest największa prędkość.
Z jaką prędkością najlepiej jechać?
Prędkość przejazdu na gokartach zależy od toru i warunków. W praktyce przeważana część torów kartingowych, z których korzystają amatorzy, jest stworzona tak, aby nie było na nich ostrych zakrętów. Co to oznacza? Możliwość wciskania pedału gazu! Nie jest konieczne częste zwalnianie. Najlepiej przy tym unikać hamowania. Zamiast hamować – zdejmij nogę z gazu. Przed ostrymi zakrętami naciska się pedał hamulca. Dobrze jest to robić na prostych kołach.
Zwolnić należy w następujących przypadkach:
-
przy flagach sygnalizacyjnych – informujących o kolizji czy niebezpieczeństwie,
-
złych warunków pogodowych.
Lepiej unikać wpadania w poślizg czy zawadzania o bandy. Może to skutkować wypadkiem. Sprawdź gokart spalinowy!
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana